Måla trädgårdsmöbler

Länge har jag tänkt att måla de där gamla trämöblerna som stått i den stora boden. Jag vet att de har många år på nacken, kanske är de till och med från 30- eller 40-talet. Farmor och farfar ska iallafall haft dom någon gång i sin trädgård.

Det började bra, jag skrapade bort det mesta av den gamla färgen från den första soffan.. men har uppenbarligen inte riktigt kommit in i semesterlunken. Så jag kände mig stressad över att få färdigt möblerna så blev väl inte så där kanon bra underarbete på övriga möblemanget, får jag väl erkänna.

Färgen räckte inte heller riktigt, en halv liter till hade varit mer lagom men nu får det duga.

Vi får väl kalla det shabby chict-målat.. då ska det ju inte vara så noga! 😊 En härlig grön nyans har jag fått tag på, eftersom husets röda färg drar åt det kalla på färgpaletten så ser det bäst ut som även den gröna färgen också gör det. 

Vissa delar, speciellt benen till bordet och sofforna, har tyvärr sett sina bästa dagar. Jag önskar att jag vore bättre på byggnadsvård men jag har nog gett lilla möbelgruppen några extra år ändå. Det är inte illa.. 😄

Kram S.

Kommentera

