Tredje delen i tjejklassikern 2017


Idag var det dags för det tredje motionsloppet i tjejklassikern. Att simma är absolut inga problem för mig. Men det är ju något man gör i regel inomhus och då i en bassäng. Så jag var supernervös och supertaggad. 

Vi körde utan våtdräkt och förlitade oss på lite vattenavvisande krämer.. Hade lånat en våtdräkt men det känns ju lite mer på riktigt utan.. 😉

Vi har haft sån tur med vädret vid alla lopp under året. Jag var riktigt varm innan simturen och de 16,5 grader som vattnet höll kändes konstigt nog behagliga. 

Lite knuffar i vattnet fick man känna på men det gick förvånansvärt smidigt och lätt. Lite trångt bara på sina ställen, så jag hade till och med kunnat simma en aningen snabbare om det varit enklare att simma om. Men. Jag är så superstolt över mig. Trettio minuter och så var det över. Det var den kortaste kilometern i mitt liv. 

Så jag sprang av benen en liten runda när vi väl kommit hem. Bara att ladda inför sista delen nu! ☺️

Och så går man på semestern imorgon. Kunde ju inte bli mycket bättre start än så här.. 😊

Kram! 

Kommentera

